Search
Close this search box.

در جوان ماندن پوست ژاپنی ها چه رازی نهفته است؟

راز جوانی پوست صورت ژاپنی ها | راز زیبایی ژاپنی ها

فهرست مطالب

احتمالا شما هم مانند بسیاری از خانم های ایرانی، به دنبال داشتن پوستی جوان، درخشان و شفاف هستید. جالب است بدانید که راز این طراوت و شادابی پوست را می توان در عادات بانوان ژاپنی جستجو کرد. پس با ما باشید در شناخت و بررسی راز جوان ماندن پوست ژاپنی ها.

ما در کلینیک پارسانا، مفتخریم که نکاتی را با شما در میان بگذاریم که به داشتن پوستی به مانند زنان ژاپنی کمک کند. این راز نه در یک محصول جادویی، بلکه در آمیزه ای از مراقبت های ویژه و تغذیه ی سالم نهفته است. کلینیک پارسانا از دو بخش خدمات طب سنتی و ماساژ درمانی تشکیل شده است که پزشکان و اساتید متخصص اداره خدمات آن را بر عهده دارند. شما با مجله کلینیک پارسانا همراه هستید.

چرا باید به راز جوان پوست زنان ژاپنی توجه کنیم ؟

شاید برایتان جالب باشد که تشخیص سن یک زن ژاپنی کار دشواری است. دلیل این امر، راز نهفته در عادات مراقبت از پوست و رژیم غذایی آنهاست. این رویکرد به شما کمک می کند تا با پوستی جوان تر، سال های بیشتری بدرخشید.

محصولات مراقبت از پوست ژاپنی، علاوه بر به تعویق انداختن چین و چروک های ریز، بسیار ملایم بوده و از مواد شیمیایی خشن دوری می جویند. این روتین پیچیده ای نیست و شما می توانید با بهره گیری از محصولات موجود در بازار ایران، به آن نزدیک شوید فقط دقت کنید که با پوست خود با ملایمت برخورد کنید.

این مطلب را از دست ندهید درمان یائسگی زودرس با طب سنتی ایرانی

رازهای جوان ماندن پوست ژاپنی ها در روتین شب و روز

بانوان ژاپنی بر مبنای آبرسانی و لایه بندی پوست با محصولات مختلف، به حفظ رطوبت آن اهمیت می دهند. برخی از این محصولات حاوی ترکیبات ضد پیری مانند کلاژن بوده که به جوان تر به نظر رسیدن پوست شما کمک می کند.

برخلاف شوینده های ژلی و فومی، زنان ژاپنی از روغن های پاک کننده برای شستشوی صورت استفاده می نمایند. این روتین تنها یک بار در شبانه روز انجام می شود تا از خشکی پوست جلوگیری شود.

بهترین زمان برای پاکسازی پوست، شب هنگام است. بدین ترتیب، تمامی آلودگی ها، مواد آرایشی و ذرات معلق در هوا که در طول روز روی پوست جمع شده اند، از بین می روند. به همین دلیل، نیازی به استفاده از شوینده ی قوی در هنگام صبح نیست. ملایم ترین پاک کننده ای که پیدا می کنید، برای صبح کفایت می کند.

این تازه اول راه است! در ادامه ی این مبحث، با سایر مراحل روتین زیبایی ژاپنی و نکات تغذیه ای مفید آشنا خواهیم شد. پس با ما در کلینیک پارسانا همراه باشید.

این مطلب را از دست ندهید : علل شل شدن پوست و انواع درمان برای افتادگی پوست

راز جوان ماندن پوست مردم زنان شرق آسیا | کره | ژاپن

راز جوان ماندن پوست ژاپنی ها در روتین صبح :

الف) پاکسازی ملایم:

صبح‌ها، به جای شوینده‌های قوی از پاک‌کننده‌های ملایم و متعادل‌کننده PH استفاده کنید. این پاک‌کننده‌ها چربی طبیعی پوست را از بین نمی‌برند و از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز جلوگیری می‌کنند.

ب) استفاده از لوسیون:

تونرهای حاوی الکل می‌توانند پوست را خشک کنند، در حالی که لوسیون به حفظ رطوبت و تأمین مواد مغذی پوست کمک می‌کند. لوسیون را کف دست بریزید و به آرامی روی صورت و گردن خود بمالید. پس از جذب لوسیون، از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

پ) لوسیون یا اسانس؟

می‌توانید به جای لوسیون، از لوسیون‌های رقیق (essence) استفاده کنید. این محصولات ترکیبی از سرم و تونر هستند که به عنوان آبرسان‌های مایع شناخته می‌شوند و نفوذ سایر محصولات به پوست را تسهیل می‌کنند. می‌توانید به طور متناوب از هر دو استفاده کنید. اسانس با برطرف کردن لکه‌ها، پوست شما را صاف‌تر کرده و درخشندگی آن را بیشتر می‌کند. لوسیون‌های ژل‌مانند نیز می‌توانند پوست را سفت‌تر، آبرسانی کرده و آن را شفاف‌تر سازند. برخی از لوسیون‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که به آبرسانی و تغذیه پوست کمک می‌کنند.

ت) ضد آفتاب، ضروری است!

در طول روز، از مرطوب‌کننده‌های حاوی ضد آفتاب یا ضد آفتابی با SPF حداقل 30 قبل از مرطوب‌کننده استفاده کنید. این کار از پوست در برابر اشعه مضر UV خورشید محافظت کرده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

ث) مرطوب‌کننده حاوی کلاژن:

استفاده از کلاژن در محصولات مراقبت از پوست، یک روند محبوب در ژاپن است. آن‌ها حتی مکمل‌ها و نوشیدنی‌های حاوی کلاژن، ماسک و دستکش‌های کلاژن نیز دارند. اگرچه شواهد علمی مبنی بر تأثیر مصرف خوراکی کلاژن بر جوان‌سازی پوست وجود ندارد، زنان ژاپنی به آن ایمان دارند. به دنبال کرم‌های روز ضد چروک حاوی کلاژن باشید که به حفظ انعطاف‌پذیری و استحکام پوست کمک می‌کند؛ چرا که کلاژن یکی از اجزای سازنده پوست جوان‌تر است.

راز جوان ماندن پوست صورت در طب سنتی | نی نی سایت |

ج) برای جوان ماندن پوست صورت، مراقبت از ناحیه چشم را فراموش نکنید!

پوست دور چشم نازک و ظریف است و سریع‌تر از سایر قسمت‌های صورت چروک می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد خطوط دور چشم، استفاده از ژل چشم مناسب ضروری است. اگر به طور مرتب از ژل چشم استفاده می‌کنید، سعی کنید ماساژ لنفاوی دور چشم را انجام دهید تا به تغذیه ناحیه زیر چشم کمک کند.

به آرامی مقدار کمی از ژل چشم را با انگشت حلقه در امتداد ناحیه زیر چشم بزنید. سپس، از گوشه بیرونی شروع کرده، به آرامی فشار دهید و به سمت گوشه داخلی چشم، بینی و انتهای ابرو حرکت کنید و انگشت شست خود را چند ثانیه در انتهای ابرو نگه دارید. کلینیک پارسانا در امر خدمات ماساژ پیشتاز در تهران است و اگر یک ماساژ صورت یا بدن حرفه ای نیاز دارید حتما کلینیک پارسانا را به یاد داشته باشید.

این مطلب را از دست ندهید : با ماساژ از خستگی آخر هفته رها شو

راز جوان ماندن پوست ژاپنی ها در مراقبت شبانه از پوست:

الف) پاکسازی ملایم با روغن پاک‌کننده:

اولین قدم، پاک کردن آرایش و آلودگی‌های روزانه است. برای این کار، از یک شوینده ملایم و آب ولرم استفاده کنید. هرچه شوینده ملایم‌تر باشد، به پوست شما لطمه کمتری وارد می‌شود. پس از شستشو، صورت خود را با حرکات ضربه‌ای و رو به بالا با یک حوله نرم خشک کنید. این کار به جریان بهتر خون و رسیدن مواد مغذی بیشتر به پوست کمک می‌کند.

در ادامه، از یک روغن پاک‌کننده سبک که حاوی آنتی‌اکسیدان است، استفاده کنید. این روغن‌ها ضمن پاک کردن کامل آرایش، باکتری و آلودگی، به تغذیه و درخشش پوست شما نیز کمک می‌کنند. نکته مهم، انتخاب محصولاتی با کمترین میزان الکل است، چرا که الکل، پوست شما را خشک می‌کند.

ب) معجزه سرم‌های تقویتی:

پس از پاکسازی و آبرسانی با لوسیون یا تونر، از سرم برای تغذیه پوست خود استفاده کنید. سرم‌های ژاپنی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و آن را به خوبی تغذیه می‌کنند.

پ) اهمیت مرطوب‌کننده مناسب:

بعد از پاکسازی، برای بهره‌مندی حداکثری از محصولات، از یک مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید. انتخاب مرطوب‌کننده‌ای با ترکیبات گیاهی و ملایم، به تغذیه و لطافت پوست شما کمک می‌کند.

ت) ماساژ صورت، راز جوانی:

یک ابزار ماساژ صورت تهیه کنید و به آرامی صورت خود را ماساژ دهید. این کار، با افزایش جریان خون، مواد مغذی را به سلول‌های پوست می‌رساند، سبب سفتی پوست می‌شود و خطوط و چین و چروک را کاهش می‌دهد. برای نتیجه‌گیری بهتر، این کار را به طور مرتب انجام دهید. حتی می‌توانید حین تماشای تلویزیون، به صورت خود ماساژ دهید.

می توانید هفته ای یک نوبت را برای جوان سازی پوست خود ماساژ صورت یا ماساژ کامل دریافت کنید تا ضمن برطرف کردن خستگی روحی، به شادابی پوست و استراحت فکری برسید. همین الان با رزرو وقت از کلینیک پارسانا از انواع خدمات گسترده ماساژ درمانی پارسانا بهره مند شوید؛ کافی است فروم این صفحه را پر کنید یا با لمس دکمه تماس در سمت راست صفحه با ما تماس بگیرید.

ماساژ صورت برای رفع چین و چروک | ماساژ درمانی پارسانا

نکات مهم در مراقبت و جوان ماندن پوست ژاپنی ها:

۱فشار دادن به جای کشیدن:

هنگام استفاده از محصولات، به جای کشیدن و مالیدن آن‌ها بر روی صورت، به آرامی آن‌ها را روی پوست فشار دهید. کشیدن پوست، باعث ایجاد چین و چروک می‌شود.

۲لایه به لایه:

راز یک روتین مراقبت از پوست ژاپنی، لایه‌بندی است. آن‌ها معتقدند که استفاده از لایه‌های مختلف محصولات با خاصیت تغذیه‌کننده، پوست را به بهترین شکل آبرسانی و تقویت می‌کند.

۳گاهی اوقات، استراحت هم لازم است!

برای اینکه پوست بتواند به خوبی تنفس کند، گاهی اوقات به استراحت نیاز دارد. تجمع بیش از حد محصولات، باعث مسدود شدن منافذ و در نتیجه، کاهش جذب و کدر شدن پوست می‌شود. بنابراین، پس از شستشوی صورت در برخی شب‌ها، از استفاده از هرگونه محصولی خودداری کنید. صبح روز بعد می‌توانید از لوسیون یا ماسک استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید : 22 روش کاهش استرس زندگی شهری در تهران

۴آبرسانی با ماسک:

برای افزایش رطوبت پوست، چند بار در ماه از یک ماسک صورت آبرسان استفاده کنید.

۵نه به الکل!

همیشه محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی کمترین میزان الکل باشند، چرا که الکل، پوست شما را خشک می‌کند.

با رعایت این نکات ساده و داشتن یک روتین منظم مراقبت از پوست، درخشش و طراوت را به پوست خود هدیه دهید و مانند زنان ژاپنی، از پوستی سالم و جوان لذت ببرید.

همانطور که می دانید، همه ما خواهان پوستی درخشان و جوان هستیم. راز این درخشندگی شاید در دور دست ها نباشد و در عادات غذایی نهفته باشد. امروز می خواهم شما را با رژیم غذایی ژاپنی آشنا کنم، رژیمی که به زنان ژاپنی برای داشتن پوستی به لطافت “موچی” (خمیر برنج ژاپنی) شهره است.

برخلاف عادات غذایی رایج که سرشار از گوشت قرمز، سرخ کردنی، شکر و نمک است، رژیم غذایی ژاپنی بر پایه این موارد بنا نشده است. این مواد غذایی می توانند باعث التهاب شوند که نهایتا به قرمزی و پف کردگی پوست منجر می شود. ژاپنی ها با تمرکز بر سبزیجات خام، ماهی، برنج و چای سبز، اطمینان حاصل می کنند که غذای مصرفی شان به جوان ماندن پوستشان نیز کمک می کند. منبع 

این رژیم غذایی متعادل بوده و سرشار از پروتئین و مواد مغذی است. در اینجا به برخی از مواد اصلی در آشپزی ژاپنی اشاره می کنیم که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

نقش تغذیه در جوان ماندن پوست ژاپنی ها:

چه غذاهایی برای جوان ماندن پوست مفید است | ویتامین | نی نی سایت

۱. توفو:

این ماده غذایی سرشار از پروتئین است و می توانید آن را در انواع سوپ، به صورت جداگانه با سس و یا در تفت ‌دهی و نودل استفاده کنید. توفو از سویا تهیه شده، فاقد کلسترول است و حاوی مقدار بیشتری از چربی های مفید مورد نیاز بدن است.

۲. ماهی آزاد (سالمون):

این ماهی سرشار از کلاژن است، پروتئینی که پوست برای استحکام به آن نیاز دارد. ماهی آزاد حاوی آستاگزانتین است که خاصیت ضد التهابی داشته و آنتی اکسیدان دارد. همچنین منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که می تواند به پوست خشک، دوز مناسبی از چربی و رطوبت طبیعی برساند.

۳. چای سبز:

چای سبز حاوی ویتامین های C و E آنتی اکسیدان است که با علائم پیری مبارزه کرده و رادیکال های آزاد را از پوست پاک می کند. همچنین به افزایش اسید بنزوئیک که یک ضد التهاب در بدن است کمک می کند. مصرف چای سبز باعث کاهش آسیب ناشی از آفتاب و پف کردگی می شود. ژاپنی ها از چای سبز به اشکال مختلف استفاده می کنند و اثر آرامش بخش آن به جوان تر به نظر رسیدن پوست و سم زدایی بدن کمک می کند.

۴. سیب زمینی شیرین:

سیب زمینی شیرین منبع غنی بتاکاروتن است که هنگام مصرف به ویتامین A تبدیل می شود و به نوبه خود به نرم شدن پوست و تامین مواد مغذی آن کمک می کند. می توانید آن را به صورت آب پز یا پخته مانند سبزیجات مصرف کنید و یا به سوپ اضافه کنید.

۵. اسفناج:

خواص اسفناج به خوبی شناخته شده است. این سبزی حاوی لوتئین، مفید برای چشم، بتاکاروتن، ویتامین های B و C، منیزیم، پتاسیم، روی، کلسیم، فیبر و آهن است. چطور می شود این غذای شگفت انگیز را در رژیم غذایی خود نگنجانیم؟

با رعایت این نکات ساده و گنجاندن این مواد مغذی در رژیم غذایی خود، می توانید درخشش درونی را به پوست خود هدیه دهید و از لطافت و جوانی آن لذت ببرید.

6.گوجه فرنگی:

 این میوه حاوی یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به راحتی جذب بدن می‌شود. گوجه فرنگی همچنین برای قلب مفید است و باعث جریان بهتر خون و رساندن مواد مغذی به پوست می‌شود.

7.گردو:

گردو که به وفور در فروشگاه‌های ژاپن یافت می‌شود، سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب امگا-۳ است. گردو گزینه‌ای عالی برای گیاهخواران و وگان‌ها به جای ماهی سالمون به شمار می‌رود و از پوست در برابر آسیب‌های سلولی محافظت می‌کند.

8.شکلات تلخ:

 جای تعجب ندارد که رژ غذایی ژاپنی شامل شکلات تلخ است. مصرف شکلات تلخ به دلیل دارا بودن پلی‌فنول‌ها، از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. حتی اگر به الکل علاقه‌ای ندارید، می‌توانید شکلات تلخ را جایگزین یک لیوان شراب قرمز کنید.

9.بلوبری:

 بلوبری، میوه‌ای که به طور طبیعی در ژاپن یا هند نمی‌روید، به صورت یخ‌زده در بسیاری از فروشگاه‌ها پیدا می‌شود. بلوبری سرشار از آنتی‌اکسیدان است، به مراتب بیشتر از سایر میوه‌ها. مصرف منظم آن از سلول‌های پوستی در برابر استرس محیطی و آلودگی محافظت می‌کند.

10.کیوی:

این میوه منبع عالی ویتامین C است که یک آنتی‌اکسیدان ضروری برای تولید کلاژن و دفع رادیکال‌های آزاد در پوست به شمار می‌رود.

راز جوان ماندن صورت نی نی سایت | طب سنتی تهران

علاوه بر این مواد غذایی، گیاه آلوئه ورا نیز نقش مهمی در زیبایی پوست ژاپنی‌ها دارد. آلوئه ورا سرشار از آب (تقریبا ۹۹.۵ درصد)، آنزیم‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها است. می‌توانید آن را با آب یا آبمیوه مخلوط کرده و میل کنید. آلوئه ورا علاوه بر تامین آبرسانی، به صورت ژل نیز قابل استفاده موضعی بر روی پوست است.

رژیم غذایی ژاپنی تنها بخشی از راز جوانی آن‌هاست. مصرف جلبک دریایی نیز در این میان حائز اهمیت است. جلبک دریایی که به وفور در سوشی، سوپ میسو و دیگر غذاهای ژاپنی وجود دارد، به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و یک مرطوب‌کننده طبیعی به شمار می‌رود. جلبک دریایی سرشار از اسیدهای آمینه و مواد معدنی مانند منیزیم و روی است. همچنین کلاژن موجود در جلبک به کاهش علائم بیماری‌های مزمن پوستی مانند روزاسه و آکنه کمک می‌کند.

با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و رعایت عادات سالم، شما هم می‌توانید از راز جوانی زنان ژاپنی بهره‌مند شوید و درخشندگی و طراوت را به پوست خود هدیه دهید.

البته این را در نظر داشته باشید که در علم طب سنتی، هر مردمی در هر کشوری، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و ممکن است پیچیدن یک نسخه عمومی از زیبایی و جوان ماندن پوست برای همه مفید نباشد. ما در کلینیک پارسانا با دو بخش حرفه ای ماساژ درمانی و طب سنتی ایرانی در تهران آماده ارائه مشاوره رایگان و بهترین نوع خدمات با برجسته ترین اساتید به شما هستیم. با تکمیل قسمت پایین و یا لمس دکمه تماس در سمت راست صفحه برای سلامتی خود اقدام کنید.

همین حالا با فرم زیر برای رزرو وقت اقدام کنید تا ما با شما تماس بگیریم

نام و نام خانوادگی(Required)

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *