Search
Close this search box.

10 راز جوان ماندن پوست که به شما نمی گویند !

10 راز جوانی پوست | راز جوان ماندن در طب سنتی

فهرست مطالب

ما با بررسی طب سنتی، علوم اسلامی، فرهنگ کره و ژاپن و علوم روز، ده راز جوانی پوست را حتی برای چهل سالگی به بالا در مردان و زنان یافته ایم و به زبان خودمانی به شما ارائه کرده ایم

 

 ده راز جوان ماندن پوست بعد از چهل سالگی به شکل خیلی خلاصه :

دوستان عزیز و خوش روی کلینیک پارسانا، نگران خطوط ریز و چین و چروک های روی پوستتون نباشید! راز جوانی رو امروز با هم کشف می کنیم.

اولین قدم، در این قسمت خیلی خلاصه و شسته رفته نصیحت کنم، استفاده از لباس های ضد آفتاب هستش. تو روزهای گرم و آفتابی، لباس های گشاد و با الیاف طبیعی بپوشید تا پوستتون رو بپوشونه. یادتون باشه گردن، دست ها و شونه هاتون خیلی زودتر از جاهای دیگه آسیب می بینن و نشونه های بالا رفتن سن رو بیشتر نشون میدن.

  • ویتامین C موضعی: دومین راز جوانی ما، ویتامین C هستش. این آنتی اکسیدان قدرتمند، چروک ها رو کم می کنه و پوست رو احیا می کنه. حتی جراحان پلاستیک هم موافقن که ویتامین C موضعی، راز داشتن پوستی ده سال جوون تر هستش.
  • محافظت در برابر آفتاب: البته که هیچ چیز جای اصل رو نمی گیره. پس بریم سراغ اصل ماجرا: ضد آفتاب! از کرم های ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید، هر دو ساعت تمدیدش کنید و تو اوج تابش آفتاب، زیر سایه بمونید.
  • رتینوئیدهای موضعی: حالا بریم سراغ راز بعدی، رتینول های موضعی. این ماده رو می تونید تو خیلی از کرم های ضد چروک پیدا کنید. رتینول به کم شدن خطوط ریز، چروک ها و لکه های قهوه ای کمک می کنه. اون رو هم می تونید از داروخانه ها تهیه کنید یا با نسخه پزشک متخصص پوست بگیرید.
  • مراقبت های اولیه پوست: پوستتون رو فراموش نکنید! بهش همه چیزهایی که برای سلامت و شادابی لازمه رو بدید. از شوینده های ملایم، مرطوب کننده ها و لایه بردارهای مناسب با نوع پوستتون استفاده کنید.
  • کراتوزهای سبوره: لکه های قهوه ای رنگ و پوسته پوسته ای روی پوستتون نگران کننده نیست. بهشون می گن کراتوز سبوره و معمولا ارثی هستن. نگران نباشید، با سرما درمانی یا لیزر به راحتی قابل رفع هستن.
  • برچسب‌های پوستی : یه مورد دیگه هم هست که نگرانی نداره، اونم برآمدگی های گوشتی کوچیک روی پوست به اسم آکروکوردونه. اینها هم معمولا تو قسمت های ساییده شدن پوست در میان. اونا هم با سرما درمانی یا جراحی خیلی راحت برطرف میشن.
  • نکات مراقبت از پوست ضد پیری: حالا که رازهای جوانی رو با هم کشف کردیم، به خاطر بسپارید که مهمترین توصیه ها، استفاده از ضد آفتاب، تغذیه مناسب پوست و استفاده از رتینول های موضعی هستن. پس با این روش ها، درخشش و جوانی رو به پوستتون هدیه بدید!

خب این یه خلاصه خیلی شسته و رفته برای شما بود و کار این جا تموم نمیشه ! دفعه قبل یه سری سوال از پزشکان ما در کلینیک پارسانا پرسیده بودین که مربوط به مسائل پوستی بود .

مثلا این که راز جوانی کره ای ها چیه ؟ راز جوانی ژاپنی ها چیه؟ راز جوانی در مکتب اسلام چیه؟ راز جوانی در طب سنتی چیه ؟ راز زیبایی زنان ترکیه چیه ؟ راز جوان ماندن بعد از 40 سالگی چیه ؟ برای جوان ماندن پوست چه ویتامینی بخوریم و از این دست سوال ها! بگذریم که یکسری از خانم ها هم می پرسیدن که راز جوان ماندن آقایون چیه ؟

به جز سوال آخری که جوابش در تکنیک ظریف بیخیالی و حرص نخوردن نهفتست، می خوایم در ادامه بقیه سوال های شما را تا جایی که بتونیم جواب بدیم پس با ما در کلینیک پارسانا همراه باشید.راز جوان ماندن پوست کره ای ها | راز جوان ماندن کره ای ها

 

راز جوان ماندن پوست کره ای ها چیست ؟

اگر بخواهیم راز جوانی کره ای ها و به طور کل شرق آسیا را با هم بررسی کنیم، اول تصریح کنیم که هر نژادی زیبایی های خودش رو داره و ما ایرانی ها هم زبانزدیم، پس ضمن این که باید بدونیم ما خیلی هم خوبیم، فهمیدیم که کره ای ها یه چیزایی هم استفاده می کنن ! ببینیم چی هستن ؟

  • عصاره‌ی سنتلا آسیاتیکا (Cica): این گیاه چند ساله بومی تالاب‌های آسیا، قرن‌هاست که در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می‌گیره. موج جدید محصولات مراقبت پوست کره‌ای، توجه ما رو به این ماده‌ی شگفت‌انگیز جلب کرد. Cica به خاطر خاصیت تسکین‌دهندگی‌اش شناخته شده و حتی برای پوست‌های حساس هم مناسبه. این ماده با تحریک ایجاد کلاژن، خاصیت ارتجاعی پوست رو افزایش می‌ده و به مرور زمان خطوط و چین و چروک‌ها رو کم‌رنگ می‌کنه.
  • آب برنج تخمیر شده: خیلی‌ها معتقدند راز پوست شفاف و بی‌نقص کره‌ای‌ها توی همین ماده‌ی قهرمانه پنهان شده. آب برنج تخمیر شده، از کوچک کردن منافذ تا درخشان کردن پوست، فواید زیادی برای پوست داره. این ماده سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنیه که به روشن‌تر شدن و آبرسانی پوست کمک می‌کنه و در عین حال باعث تقویت سد دفاعی پوست می‌شه.
  • یوزو (Yuzu): این مرکبات خوشمزه، مثل سایر مرکبات دیگه، سرشار از ویتامین C هست که به روشن‌تر شدن پوست و دور کردن نشانه‌های پیری کمک می‌کنه. یوزو باعث تحریک تولید کلاژن می‌شه و در نتیجه خاصیت ارتجاعی پوست رو بالا می‌بره و به مرور زمان چین و چروک‌های ریز رو کم‌رنگ می‌کنه.
  • مخاط (Snail Mucin): این ماده‌ی فوق‌العاده، با خاصیت ارتجاع‌دهندگی و آبرسانی قوی، یکی از کلیدهای مبارزه با علائم پیری پوست به شمار میره. مخاط حلزون به تولید کلاژن در پوست کمک می‌کنه، خاصیت ضدالتهابی داره و می‌تونه پوست رو ترمیم کنه. این ماده حاوی گلیکوپروتئین‌ها و هیالورونیک اسید هست که به ترمیم و آبرسانی پوست کمک می‌کنه و در نهایت پوستی نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر بهمون هدیه میده.
  • عصاره‌ی بامبو: این ماده‌ی طبیعی سرشار از خاصیت‌های ضدپیریه. عصاره‌ی بامبو منبعی از سیلیکا هست که به تقویت سد دفاعی پوست و در نتیجه داشتن پوستی صاف‌تر کمک می‌کنه.

راز جوان ماندن در طب سنتی | راز جوان ماندن در اسلام

  • جینسینگ: این گیاه باارزش از دوران سلسله‌ی جوسئون برای حفظ جوانی پوست مورد استفاده قرار می‌گرفته. جینسینگ به خاطر خاصیت احیاکنندگی‌اش شناخته شده و در محصولات مراقبت پوست می‌تونه باعث بهبود گردش خون بشه که در نهایت به تولید بیشتر کلاژن و در نتیجه داشتن پوستی سفت‌تر و جوان‌تر کمک می‌کنه. جینسینگ همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست که به پیشگیری از ایجاد خطوط ریز و چین و چروک کمک می‌کنه.
  • هیالورونیک اسید: بریم سراغ یکی از ارکان اصلی محصولات مراقبت پوست کره‌ای! فلسفه‌ی مراقبت پوست کره‌ای بر اساس تسکین و آبرسانی عمیق پوست بنا شده. پس اگه هیالورونیک اسید هنوز توی روتین پوستی‌تون جایی نداره، الان بهترین فرصته که به فکر اضافه‌کردنش باشید. هیالورونیک اسید با خاصیت آبرسانی فوق‌العاده‌ای که داره، پوست رو به خوبی رطوبت‌رسانی می‌کنه و باعث می‌شه پوستی درخشان و شاداب داشته باشید.
  • باکوشئول: جایگزینی ملایم و قدرتمند برای رتینول

اگر به دنبال جایگزینی ملایم اما قدرتمند برای رتینول هستید، باکوشئول بهترین انتخاب شماست. این ماده شگفت انگیز که به عنوان “رتینول طبیعی” نیز شناخته می شود، با فرمولاسیون ملایم خود، حتی برای پوست های حساس نیز مناسب بوده و به طور شگفت انگیزی خطوط ریز و چین و چروک های پوست را از بین می برد.

مطالعات علمی نشان دادند که باکوشئول به اندازه رتینول در بهبود رنگ پوست و از بین بردن خطوط ریز موثر بوده و در عین حال، عوارض جانبی رایج رتینول مانند قرمزی، سوزش و پوسته پوسته شدن را به همراه ندارد.

  • موگورت: هدیه ای از طبیعت کره برای پوستی شفاف و شاداب

موگورت، این گیاه شفابخش کره ای، سرشار از ویتامین A و آنتی اکسیدان ها است که به حفظ رطوبت پوست و جوانسازی آن کمک می کند. این ماده شگفت انگیز، به ویژه برای پوست های بالغ معجزه آسا است و با محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی، طراوت و شادابی آن را حفظ می کند.

  • عصاره شیرین بیان: روشن کننده پوست و مبارزی بی امان با لکه های تیره

عصاره شیرین بیان، گنجینه ای از خواص شگفت انگیز برای روشن شدن پوست و محو شدن لکه های تیره است. این ماده شگفت انگیز با دارا بودن آنتی اکسیدان های قوی، از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه UV محافظت می کند و به طور طبیعی، رنگ پوست را یکدست و روشن تر می کند. منبع .

از اون جایی که فرهنگ و تمدن و چند و چون مردم ژاپن ید طولایی داره و توضیح راز جوانی پوست ژاپنی ها خودش به بحث مفصلی رو می طلبه بهتون قول میدیم که یه مقاله کاملا مستقل در مورد راز جوانی ژاپی ها بنویسیم که از همین جا بتونین مطالعه کنین. خب با کلینیک پارسانا همراه باشید برای جواب دادن به سوال بعدی شما یعنی ویتامین های مورد نیاز برای جوان ماندن پوست :

ویتامین های جوان کننده پوست | ویتامین پوست

ویتامین های جوان کننده پوست :

مگه ویتامین ضد پیری پوست هم داریم؟ دقیقا نه ولی تاثیری که ویتامین ها روی سلامت و زیبایی پوست ما دارن غیر قابل چشم پوشیه ! پس با کلینیک پارسانا همراه باشین تا در ادامه ویتامین های جوان نگه دارنده پوست یا ضد پیری را بررسی کنیم:

همه ما دلمان می‌خواهد پوستی درخشان و جوان داشته باشیم. خب، راز جوانی پوست هم مثل خیلی چیزهای دیگر، در دستان خود ماست. درست خواندید! با یک رژیم غذایی درست و حسابی که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد، می‌توانیم به طرز شگفت‌انگیزی به پوست‌مان کمک کنیم.

پوست ما، بزرگ‌ترین عضو بدن‌مان است که وظایف مهمی برعهده دارد. از محافظت در برابر آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی گرفته تا تنظیم دمای بدن، پوست نقش پررنگی در سلامت ما ایفا می‌کند. پس، مراقبت از آن فراتر از زیبایی ظاهری است.

حالا، آنچه می‌خوریم روی کل بدن‌مان، از جمله پوست، تأثیر مستقیم دارد. همان‌طور که یک بدن سالم به تغذیه خوب نیازمند است، پوست درخشان و جوان هم با غذای مناسب به دست می‌آید. تحقیقات نشان می‌دهند که مواد مغذی دریافتی از غذا، به طور قابل توجهی روی روند پیری پوست تأثیر می‌گذارند. جالب است بدانید که کمبود برخی مواد مغذی، حتی می‌تواند خودش را به صورت مشکلات پوستی نشان دهد.

ویتامین‌ها و مواد معدنی به روش‌های مختلفی به سلامت پوست کمک می‌کنند، از جمله:

  • محافظت در برابر رادیکال‌های آزاد که باعث پیری زودرس پوست می‌شوند (آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند).
  • جلوگیری از آسیب‌های ناشی از اشعه‌ی مضر آفتاب (فرابنفش).
  • کمک به ترمیم زخم‌ها.
  • حفظ رطوبت مناسب پوست.

با کلینیک پارسانا همراه باشید که در ادامه، به لیستی از بهترین ویتامین‌ها و مواد معدنی برای داشتن پوستی سالم اشاره می‌کنیم که متخصصان پوست و مو آن‌ها را توصیه کرده‌اند.

  • ویتامین D: اول از همه ویتامین D رو داریم. ویتامین D به استخوان‌سازی بدن کمک می‌کنه و یه جورایی حکم آجر رو داره که اسکلت‌مون رو محکم می‌کنه. اما نکته جالب اینه که ویتامین D می‌تونه از پوستمون در برابر سرطان پوست هم محافظت کنه. اگه میزان ویتامین D بدنتون کافی باشه، احتمال ابتلا به سرطان پوست کمتر می‌شه. البته نور خورشید باعث تولید ویتامین D در پوست میشه، ولی چون نور خورشید می‌تونه به پوست آسیب بزنه، بهتره ویتامین D مورد نیازتون رو از غذاهایی مثل ماهی‌های چرب (مثل قزل‌آلا و سِـلمون) و روغن کبد ماهی تامین کنین.
  • ویتامین C : ویتامین C هم یکی دیگه از قهرمان‌های پوست ماست. این ویتامین مثل یه محافظ، از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید جلوگیری می‌کنه. همچنین به سفت و خونرسانی پوست کمک می‌کنه و باعث می‌شه پوست‌تون شاداب و جوان بمونه. ویتامین C رو می‌تونین از میوه‌ها و سبزیجات تازه مثل مرکبات، فلفل دلمه‌ای قرمز، کیوی، بروکلی و توت فرنگی به دست بیارین.
  • ویتامین E : ویتامین E هم یه آنتی‌اکسیدان قویه که از پوست در برابر آلودگی، سیگار کشیدن و نور خورشید محافظت می‌کنه. این ویتامین به ساخت کلاژن و الاستین که باعث استحکام و انعطاف‌پذیری پوست می‌شه، کمک می‌کنه. مغزها، دانه‌ها و روغن‌های گیاهی منابع خوبی از ویتامین E هستن.
  • ویتامین B3 : حالا می‌ریم سراغ ویتامین B3 که بهش نیاسینامید هم می‌گن. این ویتامین با افزایش تولید سرامید (نوعی چربی) به تقویت سد دفاعی پوست کمک می‌کنه و باعث می‌شه پوست‌تون آب رو بهتر حفظ کنه و در برابر عوامل خارجی مقاوم‌تر بشه. ویتامین B3 همچنین می‌تونه التهاب و قرمزی پوست رو کم کنه و حتی احتمال ابتلا به سرطان پوست رو هم پایین بیاره. گوشت، مرغ، ماهی، مغزها، حبوبات و غلات منابع خوبی از ویتامین B3 هستن.
  • ویتامین A : آخرین ویتامین مهم برای پوست، ویتامین A هستش. این ویتامین با سرعت بخشیدن به چرخه سلولی، از تجزیه کلاژن جلوگیری می‌کنه و به ترمیم آسیب‌های ناشی از نور خورشید کمک می‌کنه. ویتامین A همچنین می‌تونه باعث نرمی و صافی پوست بشه و لکه‌های ناشی از آفتاب رو کم کنه. جگر، ماهی، تخم مرغ، لبنیات و سبزیجات نارنجی و زرد مثل هویج، کدو حلوایی و فلفل دلمه‌ای منابع خوبی از ویتامین A هستن.

فراموش نکنین که اگه رژیم غذایی‌تون در تامین این ویتامین‌ها کمبود داره، می‌تونین با مشورت پزشک از مکمل‌های غذایی استفاده کنین. اما یادتون باشه که هیچ وقت جایگزین مواد غذایی طبیعی نمی‌شوند.

  • زینک: روی خاصیت ضدالتهابی داره و به همین خاطر می‌تونه به کم شدن علائم بیماری‌های پوستی مثل جوش، روزاسه، اگزما و درماتیت کمک کنه. جالب اینه که روی به شکل موضعی (مثل کرم) هم می‌تونه از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید که عامل اصلی پیری پوست هستن، محافظت کنه. می‌دونید چرا؟ چون روی اکسید موجود در ضدآفتاب‌های فیزیکی روی سطح پوست قرار می‌گیره و اشعه‌های مضر خورشید رو دفع می‌کنه.

حالا اگه به اندازه کافی روی مصرف نکنیم، ممکنه دچار عارضه‌ای به اسم آکرودرماتیت انتروپاتیک بشیم. این بیماری با جوش‌های مکرر و مزمن اطراف دهان، ناحیه تناسلی، دست و پا و همچنین ریزش مو و اسهال همراهه. کمبود روی می‌تونه باعث دیر خوب شدن زخم‌ها هم بشه.

خب بریم سراغ منابع غذایی روی! بهترین منابع غذایی روی، گوشت، ماهی و غذاهای دریایی هستن. قهرمان این گروه هم، صدف دریاییه که تو هر وعده، ۳۲ میلی‌گرم روی داره. تخم‌مرغ و لبنیات هم می‌تونن کمی روی به بدنتون برسونن. اما حبوبات، مغزها و غلات سبوس‌دار، روی کمتری دارن و بدن ما اون رو به خوبی جذب نمی‌کنه. منابع این قسمت هم این سایت هستش.

حالا می رسیم به این سوال که اگر سن ما به 40 سال رسیده یا الان بیشتر از 40 سال سن داریم، برای این که پوستمون جوان بمونه و از پیری دوری کنیم چه فرمولی به کار ببریم؟ بعد این سوال هم به سوال راز جوان ماندن در طب سنتی جواب می دهیم، پس با کلینیک پارسانا همراه باشید

راز جوان ماندن صورت بعد از 40 سالگی | راز جوان ماندن نی نی سایت

راز جوان ماندن صورت بعد از 40 سالگی :

گاهی در بحث و گفت و گو مثلا شنیده ایم که میگن فلان خانم در 70 سالگی مثل یه خانم 30 سال است! جدی راز جوان ماندن زن 70 ساله چیه ؟ این بنده های خدا مگه چطور زندگی کردن ؟ با ما باشید با راز جوان ماندن صورت بعد از چهل سالگی :

با بالا رفتن سن، مولکول های سازنده پوست کم کم تغییر میکنن و باعث میشن پوست خاصیت ارتجاعی و رطوبتش رو از دست بده و شل بشه. جای نگرانی نیست چون راهکارهایی برای سفت کردن پوست و به تأخیر انداختن این اتفاق وجود داره.

معمولا از سنین 35-40 سالگی به بعد کم کم پوستتون شل میشه. دلیل اصلی اینه که رشته های کلاژن و الاستین که باعث سفتی و کشسانی پوست میشن و همچنین ماده ای به اسم هیالورونیک اسید که آبرسانی پوست رو برعهده داره، کم کم تو بدنتون کم میشن.

اما این فقط مسئله سن نیست! کم کردن وزن خیلی زیاد و به خصوص تو زمان کم، بارداری و حتی چیزایی مثل یائسگی، نور خورشید، برنزه کردن مصنوعی، بعضی داروها و مواد شوینده میتونن باعث شل شدن پوست بشن.

حالا بریم سراغ راهکارهای جوان ماندن بعد از 40 سالگی :

  • ورزش
    همونطور که میدونین ورزش برای سلامتی کل بدنتون عالیه. خبر خوب اینکه ورزش میتونه به پوستتون هم کمک کنه! ورزش های استقامتی باعث میشن متابولیسم بدنتون بهتر کار کنه و هورمونی به اسم اینترلوکین 15 تو بدنتون ترشح بشه که به سفت شدن پوست کمک میکنه. البته اگه بعد از بارداری دچار شل شدن پوست شدین، حتما با دکترتون مشورت کنین تا بهترین نوع ورزش و حرکات مناسب رو بهتون معرفی کنه.
  • محصولات سفت کننده پوست
    کرم ها، ژل ها و چسب های زیادی تو بازار هستن که ادعا میکنن پوست رو سفت میکنن. اگه دنبال همچین محصولی هستین، دنبال اونایی باشین که رتینوئید داشته باشن. رتینوئید یه آنتی اکسیدان قویه که میتونه تولید کلاژن رو افزایش بده.
    با این حال، یادتون باشه که این محصولات معجزه نمیکنن! متخصصین پوست معتقدن که اکثر این محصولات فقط خاصیت مرطوب کنندگی دارن و تأثیر زیادی تو سفت کردن پوست ندارن. اگه هم احساس کردین یه محصولی براتون مفیده، بدونین که باید به طور مداوم ازش استفاده کنین تا اثرش رو حفظ کنه.
  • کلاژن هیدرولیزات (Collagen Hydrolysate):

فکر می‌کنید چرا مامان‌بزرگ‌هامون پوست جون‌دارتری داشتن؟ چون بدنشون کلاژن بیشتری تولید می‌کرد. کلاژن یه پروتئین مهمه که پوست رو سفت و محکم نگه می‌داره. با افزایش سن، تولید کلاژن کم می‌شه و پوست کم‌کم شل می‌شه و چروک می‌افته. اما نگران نباشید! مکمل‌های کلاژن می‌تونن به کمک بیان و به پوستتون قوام بدن.

تحقیقات جالبی نشون می‌ده که مصرف روزانه ۱۰ گرم کلاژن هیدرولیزات به مدت ۴ هفته، می‌تونه سطح کلاژن پوست رو بالا ببره و ساختار کلی اون رو بهبود ببخشه. حتی بعد از ۸ هفته، پوستتون حسابی آبرسانی می‌شه و دیگه خبری از خشکی و پوسته‌پوسته شدن نیست.

  • آنتی‌اکسیدان‌ها (Antioxidants):

آنتی‌اکسیدان‌ها مثل یه گروه قهرمان هستن که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنن. رادیکال‌های آزاد، مولکول‌های شروری هستن که باعث تخریب کلاژن می‌شن و پوست رو پیر می‌کنن. آنتی‌اکسیدان‌ها با خنثی کردن این دشمنان، از افتادگی و چروک پوست جلوگیری می‌کنن، همچنین به ساخت کلاژن و الاستین (نوعی پروتئین که به پوست خاصیت ارتجاعی می‌ده) هم کمک می‌کنن.

خبر خوب اینکه بیشتر ما می‌تونیم آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیازمون رو از غذاهای مختلف مثل میوه‌ها، سبزی‌ها و مغزها به دست بیاریم. البته مصرف بیش از حد بعضی از مکمل‌های آنتی‌اکسیدان، می‌تونه باعث عوارض جانبی مثل تهوع، استفراغ و درد شکم بشه.

  • ماساژدرمانی :
    خب، اول از همه بدونین که ماساژ می تونه به سفت شدن پوست کمک کنه. ماساژ باعث میشه خون توی رگ هاتون بهتر جریان پیدا کنه و سلول هایی که سازنده پوست هستن (فیبروبلاست ها) رو تحریک کنه. این سلول ها هم به نوبه خودشون به ساخت رشته های کلاژن و الاستین کمک می کنن که باعث استحکام و کشسانی پوست میشن. حتی بعضی از تحقیقات نشون میده که ماساژ باعث افزایش تولید انرژی سلولی میشه که برای جوان موندن پوست خیلی مهمه. جالبه بدونین که یه تحقیق تو سال ۲۰۱۷ نشون داد که با یه دستگاه ماساژ ساده، روزی دو بار به مدت ۱۰ روز، میشه مولکول های سازنده پوست رو بیشتر کرد و به سفت شدن اون کمک کرد.
    شما می تونید با مراجعه به کلینیک پارسانا که یکی از بهترین کلینیک های ماساژدرمانی تهران است انواع مختلفی از ماساژ را امتحان کنید. کیفیت ارائه ماساژ در کلینیک پارسانا به گونه جذاب و دلنشینه که مطمئنا شما هم به جمع مراجعه کنندهای دائمی ما اضافه می شین؛ البته تنوع ماساژ ما خیلی زیاده و برای این که بتونین متوجه بشین کدوم برای شما بهتر یا دلنشین تره می تونین با دکمه تماس یا پر کرد فورم پایین صفحه از ما مشاوره رایگان هم بگیرین! پس همین الان اقدام کنید!

ماساژ صورت برای رفع چین و چروک | راز جوان ماندن بازیگران

  • مراقبت از پوست در مقابل آفتاب:
    محافظت از پوست در برابر آفتاب است. اشعه ی مضر خورشید، کلاژن و الاستین پوست را از بین می برد و باعث شل شدن آن می شود. بنابراین، همیشه از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید، کلاه و عینک آفتابی بزنید و در ساعات pico de sol (اوج تابش خورشید) از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • رژیم غذایی مناسب:
    داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل است. پوست شما برای شادابی و طراوت به ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها نیاز دارد. بنابراین، سعی کنید از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی در رژیم غذایی خود استفاده کنید.
  • نوشیدن آب :
    نوشیدن آب کافی است. کم آبی بدن باعث خشکی و شل شدن پوست می شود. بنابراین، در طول روز به طور مرتب آب بنوشید تا پوستتان هیدراته بماند.
  • سیگار نکشید:
    ترک سیگار است. سیگار کشیدن به شدت به پوست آسیب می رساند و باعث پیری زودرس و شل شدن آن می شود.
  • ورزش کنید:
    ورزش منظم است. ورزش به گردش خون در بدن کمک می کند و این امر به نوبه ی خود باعث تقویت پوست و جلوگیری از شل شدن آن می شود.
  • تعادل وزن بدن:
    حفظ وزن ایده آل است. تغییرات ناگهانی وزن می تواند باعث شل شدن پوست شود. بنابراین، سعی کنید با رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، وزن خود را در حد ایده آل نگه دارید.
  • استفاده از شوینده مناسب:
    از استفاده از شوینده های قوی و خشن خودداری کنید. این شوینده ها می توانند به پوست آسیب برسانند و باعث شل شدن آن شوند.

با رعایت این نکات ساده می توانید تا حد زیادی از شل شدن پوست خود جلوگیری کنید و پوستی شاداب، جوان و زیبا داشته باشید. منبع اطلاعات این بخش این سایت می باشد.

راز جوان ماندن پوست صورت در طب سنتی نی نی سایت

راز جوان ماندن پوست در طب سنتی :

طب سنتی دنیایی از علم و فرهنگه که برای دنیای وسیع ما ساخته شده و برای این خیلی دوست داشتنی و مفیده که نیاز هر کسی را مطابق با مزاج خاص اون فرد و شرایط جسمی و روحی و سبک زندگی اون فرد تنظیم می کنه! یعنی یه نسخه برای ما می پیچه که فقط مخصوص خود ماست نه حتی اعضای خانوادمون ! برای همین اگر بخوایم این جا یه نسخه بنویسیم و بگیم این برای همتون خوبه و روی همه شما عزیزان پارسانا کلینیک تاثیر مفید هم می ذاره درست نگفتیم !

به طور کلی اگر بخوایم یه نگاهی به مبحث راز جوان ماندن پوست در طب سنتی بپردازیم این موارد قابل بحث هستن :

  • ماسک های طبیعی:
  • ماسک عسل و لیمو برای جوانسازی و درخشندگی پوست
  • ماسک تخم مرغ برای ایجاد درخشندگی
  • ماسک آرد گندم و سکنجبین برای رفع جوش
  • ماسک گلابی و خیار برای پاکسازی عمیق
  • لایه برداری:
  • استفاده از مخلوط نمک و شکر برای از بین بردن سلول های مرده
  • مصرف خوراکی ها:
  • مصرف روزانه یک قاشق مرباخوری روغن کنجد
  • مصرف عرق کاسنی برای رفع تیرگی پوست
  • مصرف عرق گل همیشه بهار برای رفع لک های پوستی
  • مصرف شیر بادام یا فندق برای پاکسازی و زیبایی پوست
  • استفاده از روغن های گیاهی:
  • روغن نارگیل یا روغن زیتون برای پاکسازی و نرمی پوست
  • روغن بابونه، رزماری، گل سرخ یا آرگان برای جوانسازی پوست
  • گیاهان دارویی:
  • آلوئه ورا برای درمان سوختگی و التهابات پوستی
  • گل گاوزبان برای درمان جوش و خشکی پوست
  • رزماری برای تقویت پوست و جلوگیری از پیری زودرس
  • نعناع برای درمان خارش و التهابات پوستی

پارسانا کلینیک علاوه بر بخش ماساژدرمانی، یه بخش تخصصی دیگه ای هم داره که به عنوان بخش خدمات طب سنتی تهران معروف و آشنا هستش. این بخش با مدیریت اساتید و پزشکان معتبر طب سنتی ایرانی اداره میشه که آماده هستن بهترین خدمات طب سنتی را به شما ارائه کنن. برای ماساژ درمانی یا ویزیت طب سنتی فقط کافیه فورم زیر را تکمیل کنین یا با دکمه تماس، همین حالا با ما تماس بگیرید.

همچنین شما می تونین از بالای همین سایت و از قسمت خدمات ما، با انواع خدمات طب سنتی و ماساژ درمانی ما آشنا بشین. به امید دیدار با شما

 

همین حالا با فرم زیر برای رزرو وقت اقدام کنید تا ما با شما تماس بگیریم

نام و نام خانوادگی(ضروری)

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *