Search
Close this search box.

تنظیم قاعدگی با طب سنتی

درمان قاعدگی نامنظم | درمان قطعی نامنظمی قاعدگی

فهرست مطالب

کلینیک طب سنتی پارسانا که خدمات ویژه و تخصصی بررسی و رفع بیماری های شایع زنان با طب سنتی در تهران را ارائه می دهد، این بار به پرسش های بانوان گرامی در خصوص تنظیم قاعدگی با طب سنتی، علت نامنظمی قاعدگی، درمان قطعی نامنظمی پریود و بهترین داروی گیاهی برای منظم شدن قاعدگی و غیره پرداخته است. در ادامه با ما باشید با چند و چون این مساله را با هم بررسی کنیم.

اگر زمان زیادی ندارید همان اول یک خلاصه از ده درمان خانگی موثر برای پریود نا منظم را مطالعه کنید ولی بدانید که در ادامه ما به پرسش های متداول شما پاسخ داده ایم.

10 درمان خانگی موثر برای تنظیم قاعدگی با طب سنتی

1. چای زنجبیل: زنجبیل فواید زیادی برای سلامتی دارد و برای درمان مشکلات مختلف از جمله پریود نامنظم هم مفید است. زنجبیل حاوی جینجرول است که به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند. همچنین به انقباض عضلات رحم و تعادل هورمونی کمک می‌کند و باعث می‌شود پریود به طور منظم رخ دهد. می‌توانید یک لیوان چای زنجبیل گرم با کمی آبلیمو و عسل صبح یا شب به صورت ناشتا بنوشید.

2. زردچوبه: زردچوبه یک ادویه ضد التهاب و ضد اسپاسم است که به کاهش درد و گرفتگی عضلات رحم در دوران قاعدگی کمک می‌کند. همچنین به تعادل هورمونی و تنظیم چرخه قاعدگی کمک می‌کند. می‌توانید یک لیوان شیر گرم با زردچوبه و عسل مخلوط کنید و روزانه تا زمانی که پریودتان شروع شود، بنوشید.

3. سرکه سیب: سرکه سیب فواید زیادی برای سلامتی دارد و برای تنظیم چرخه قاعدگی هم مفید است. سرکه سیب به تعادل سطح pH بدن کمک می‌کند و به سم زدایی بدن کمک می‌کند. می‌توانید دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید و قبل از غذا میل کنید.

4. دانه چیا: دانه چیا منبع غنی از فیبر، اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان ها است. این مواد مغذی به تعادل هورمونی و تنظیم چرخه قاعدگی کمک می‌کنند. می‌توانید دانه چیا را به اسموتی، ماست یا غلات صبحانه خود اضافه کنید.

5. بذر کتان: بذر کتان منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است. این اسیدهای چرب به کاهش التهاب و تنظیم چرخه قاعدگی کمک می‌کنند. می‌توانید بذر کتان را به اسموتی، ماست یا غلات صبحانه خود اضافه کنید.

6. انجیر: انجیر منبع غنی از آهن است. آهن برای سلامتی خون و تنظیم چرخه قاعدگی ضروری است. می‌توانید انجیر را به صورت خام یا خشک مصرف کنید.

7. هویج: هویج منبع غنی از بتاکاروتن است. بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A برای سلامتی تولید مثل و تنظیم چرخه قاعدگی ضروری است. می‌توانید هویج را به صورت خام یا پخته مصرف کنید.

8. آناناس: آناناس منبع غنی از بروملین است. بروملین آنزیمی است که به تجزیه فیبرین کمک می‌کند. فیبرین پروتئینی است که در لخته‌های خون یافت می‌شود. بروملین به کاهش خونریزی قاعدگی و تنظیم چرخه قاعدگی کمک می‌کند. می‌توانید آناناس را به صورت خام یا آب آن را بنوشید.

9. ماست: ماست منبع غنی از پروبیوتیک است. پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که به سلامت روده کمک می‌کنند. سلامت روده برای تعادل هورمونی و تنظیم چرخه قاعدگی ضروری است. می‌توانید ماست ساده یا ماست یونانی را به همراه میوه یا granola میل کنید.

10. ورزش: ورزش منظم به تعادل هورمونی و تنظیم چرخه قاعدگی کمک می‌کند. سعی کنید حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید.

منبع (1) (2) (3)

درمان قاعدگی نامنظم نی نی سایت | عوارض نا منظمی قاعدگی

نکات حائز اهمیت در موارد تنظیم قاعدگی با طب سنتی در خانه :

  • قبل از امتحان هر یک از این درمان های خانگی، با پزشک خود مشورت کنید.
  • اگر باردار هستید یا شیرده هستید، از مصرف این درمان های خانگی خودداری کنید.
  • اگر به هر گونه بیماری زمینه ای مبتلا هستید، از مصرف این درمان های خانگی خودداری کنید.
  • اگر پس از امتحان این درمان های خانگی، پریودتان همچنان نامنظم بود، به پزشک مراجعه کنید.

قاعدگی یک فرآیند بیولوژیکی است که طی آن خونریزی از طریق واژن اتفاق می‌افتد. این فرایند ریزش است که در آن لایه داخلی رحم به نام آندومتر، خود را می‌ریزد. پریودها از دوران بلوغ شروع شده و تقریباً تا سن ۴۵-۵۰ سالگی خانم‌ها ادامه پیدا می‌کند. چرخه قاعدگی به طور متوسط ۲۸ روز است، اما این عدد برای هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. پریودها برای بسیاری از خانم‌ها با درد همراه است. این درد می‌تواند به صورت گرفتگی شکم، حالت تهوع، اسهال، درد پا و ضعف بروز کند.

قاعدگی نامنظم چیست؟

چرخه قاعدگی منظم، دوره‌ای بین ۲۸ تا ۳۵ روز است که خونریزی آن حدود ۴ تا ۶ روز طول می‌کشد. اگر پریود شما پس از ۳۵ روز شروع نشود و یا هر بار با فاصله زمانی متفاوتی رخ دهد، می‌توان آن را نامنظم در نظر گرفت.

عوارض نامنظمی قاعدگی چیست؟

احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در خانم‌هایی که عادت ماهانه نامنظم دارند، ۱۹ درصد بیشتر است. (منبع: مجله انجمن قلب آمریکا)

۱۴ تا ۲۵ درصد از خانم‌ها دچار چرخه قاعدگی نامنظم می‌شوند. (منبع: مؤسسه ملی کودک و سلامت و تکامل انسان آمریکا)

۴۵ تا ۹۵ درصد از خانم‌ها، دیسمنوره یا همان درد قاعدگی را تجربه می‌کنند. (منبع: مؤسسه ملی کودک و سلامت و تکامل انسان آمریکا)

بعضی از خانم‌ها خونریزی قاعدگی کوتاه‌تری با مدت زمان کمتر از ۲ روز را تجربه می‌کنند. (منبع: مؤسسه ملی کودک و سلامت و تکامل انسان آمریکا)

نحوه تشخیص نامنظم بودن پریود چیست ؟

برای تنظیم قاعدگی با طب سنتی ابتدا باید مطمئن باشید که دچار این اختلال هستید ! 
  • مدت زمان: از خودتان بپرسید که آیا پریودتان بعد از مدت زمان طولانی تری یا کوتاه تری به پایان می رسد؟
  • جریان: جریان پریود خود را رصد کنید و ببینید که آیا سنگین تر یا سبک تر از حد معمول است یا خیر. همچنین می توانید تعداد دفعات تعویض پدهای بهداشتی را رصد کنید.
  • خونریزی: آیا خارج از دوران پریودتان خونریزی می کنید؟
  • درد: آیا درد بیشتری نسبت به معمول احساس می کنید؟ یا کمتر؟ آیا درد با چیزی که معمولاً انتظار دارید متفاوت است؟
  • عوامل دیگر: آیا در زندگی خود تغییرات دیگری را تجربه می کنید؟ آیا پریودهایتان با تغییرات خلقی جدیدی همراه است؟

درمان زودپریود شدن در طب سنتی | پریود نامنظم در طب سنتی

علائم نامنظمی پریود چیست؟

قبل از آن که به تنظیم قاعدگی با طب سنتی بپردازید باید علائم پریود نامنظم را بدانید
  • طول دوره قاعدگی بیش از 35 روز: اگر چرخه قاعدگی شما به طور مداوم بیشتر از 35 روز طول بکشد، نامنظم محسوب می‌شود.
  • غیرقابل‌توقع بودن: اگر بیش از 3 دوره قاعدگی متوالی را از دست بدهید، این نیز نشان‌دهنده نامنظمی است.
  • خونریزی شدید: خونریزی شدید با لخته شدن یا لکه‌بینی می‌تواند نشانه‌ای از عدم تعادل هورمونی باشد.
  • درد و گرفتگی عضلات: درد شکم و کمر در طول قاعدگی می‌تواند ناشی از نامنظمی باشد.

نامنظمی قاعدگی علت ؟

قبل از آن که به درمان و تنظیم قاعدگی با طب سنتی اقدام کنید باید علت پریود نامنظم را بدانید
  • عدم تعادل هورمونی: شایع‌ترین علت نامنظمی، عدم تعادل هورمون‌هایی مانند استروژن و پروژسترون است.
  • مصرف قرص‌های ضدبارداری: شروع یا قطع مصرف قرص‌های ضدبارداری می‌تواند بر نظم قاعدگی تأثیر بگذارد.
  • چاقی: اضافه وزن یا چاقی می‌تواند با اختلال در تعادل هورمون‌ها، منجر به نامنظمی قاعدگی شود.
  • تغییرات سبک زندگی: کم‌تحرکی و رژیم غذایی ناسالم می‌توانند بر هورمون‌ها و نظم قاعدگی تأثیر بگذارند.
  • استرس: استرس مزمن می‌تواند هورمون‌ها را مختل کند و منجر به نامنظمی قاعدگی شود.
  • اختلالات تیروئید: کم‌کاری یا پرکاری تیروئید می‌تواند بر نظم قاعدگی تأثیر بگذارد.
  • سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS): این بیماری با کیست‌های متعدد در تخمدان‌ها و عدم تعادل هورمونی مشخص می‌شود و می‌تواند منجر به نامنظمی قاعدگی شود.

بهترین داروی گیاهی برای منظم شدن قاعدگی چیست ؟

برای تنظیم قاعدگی با طب سنتی چه غذاهایی، چه دمنوش هایی و چه میوه هایی مفید است؟

دمنوش زنجبیل: زنجبیل گیاهی معجزه آسا برای درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات از جمله قاعدگی نامنظم است. مصرف منظم زنجبیل خام به تنظیم دوره های پریودی شما کمک می کند. زنجبیل حاوی “جینجرول” است که به کاهش التهاب در بدن کمک می کند و باعث انقباض عضلات رحم و در نهایت تعادل هورمونی می شود. نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل داغ با کمی آب لیمو و عسل، چه صبح ناشتا و چه عصر، باعث بهبود متابولیسم بدن نیز می شود.

پاپایا: پاپایا به دلیل تاثیرگذاری بر تنظیم قاعدگی شناخته شده است. این میوه باعث انقباضات رحمی در زمان پریودی می شود. مصرف منظم آب پاپایا برای چند ماه توصیه می شود، اما به خاطر داشته باشید که در طول دوره پریودی از آن استفاده نکنید.

شکر سرخ (گور): شکر سرخ علاوه بر طعم شیرین، خواص دارویی فراوانی دارد. مصرف منظم آن به تنظیم دوره های قاعدگی و همچنین کاهش دردهای شکمی در این دوران کمک قابل توجهی می کند.

زردچوبه: زردچوبه یک داروی خانگی جادویی است که تقریبا برای هر مشکلی کاربرد دارد! مصرف منظم زردچوبه می تواند به تنظیم دوره های قاعدگی کمک کند. همچنین خاصیت ضد التهابی و ضد اسپاسم آن در کاهش دردهای قاعدگی موثر است. اگر به دنبال جلو انداختن طبیعی پریودی خود هستید، سعی کنید زردچوبه را با شیر گرم و عسل میل کنید. این ترکیب را تا زمان شروع پریودی به صورت روزانه مصرف کنید.

آلوئه ورا: عصاره آلوئه ورا یک داروی عالی برای تنظیم سیکل قاعدگی و کاهش وزن است. همچنین متابولیسم بدن را تقویت کرده و سلامت دستگاه گوارش را حفظ می کند. آلوئه ورا به اصلاح عدم تعادل هورمونی و درمان بی نظمی های قاعدگی کمک می کند، اما به خاطر داشته باشید که هرگز در طول دوره پریودی از آن استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث افزایش انقباضات رحمی شود.

سرکه سیب: مصرف سرکه سیب می تواند به تنظیم دوره های پریودی و هورمون ها در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کمک کند. همچنین ممکن است منجر به کاهش وزن و پایین آمدن قند خون و سطح انسولین شود. سرکه سیب طعم تلخی دارد، بنابراین می توانید آن را با عسل مخلوط کنید تا طعم آن خنثی شود.

دارچین: دارچین علاوه بر اینکه در آشپزخانه کاربرد دارد، برای سلامتی ما نیز بسیار مفید است. این ادویه به تنظیم جریان خون در رحم کمک کرده و ممکن است در درمان قاعدگی های نامنظم موثر باشد. دارچین همچنین می تواند درد شکم، تهوع و استفراغ را در دوران قاعدگی کاهش دهد. برای بهترین نتیجه، یک قاشق چایخوری پودر دارچین را به یک لیوان شیر اضافه کرده و میل کنید.

چغندر: مصرف چغندر ممکن است به رفع مشکلات قاعدگی نامنظم و علائم آن کمک کند. چغندر حاوی مقدار زیادی اسید فولیک و آهن است که به افزایش سطح هموگلوبین خون کمک می کند. همچنین به عنوان یک قاعده آور عمل می کند.

رژیم غذایی سالم: عادات غذایی ناسالم یکی از دلایل اصلی قاعدگی های نامنظم است. مصرف فست فود، غذاهای فرآوری شده و الکل می تواند باعث عدم تعادل هورمونی در بدن شود که منجر به بی نظمی در قاعدگی می گردد. اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما به طور منظم شامل سبزیجات سبز، میوه ها، خشکبار، گوشت قرمز، ماهی و غذاهایی باشد که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای شما تامین کند.

ورزش منظم و یوگا: ورزش منظم فواید زیادی دارد و تنظیم دوره های قاعدگی یکی از آنهاست. ورزش به حفظ وزن و تعادل هورمونی شما کمک می کند. 

مدیریت استرس: استرس می تواند عامل مهمی در بی نظمی قاعدگی باشد. یوگا، مدیتیشن، تنفس عمیق و سایر تکنیک های آرامش بخش می توانند به کاهش استرس و در نتیجه تنظیم دوره های قاعدگی شما کمک کنند.

خواب کافی: خواب کافی برای سلامت کلی بدن ضروری است و نقش مهمی در تنظیم هورمون ها دارد. سعی کنید هر شب 7 تا 8 ساعت خواب با کیفیت داشته باشید.

معاینه منظم: حتی اگر دوره های قاعدگی شما منظم است، مراجعه منظم به پزشک برای معاینات و آزمایشات چکاپ ضروری است. این امر به تشخیص و درمان زودهنگام هرگونه مشکل سلامتی که ممکن است بر قاعدگی شما تأثیر بگذارد کمک می کند.

به یاد داشته باشید: درمان های خانگی ارائه شده در اینجا در مورد نامنظمی قاعدگی ممکن است برای همه افراد موثر نباشد. اگر قاعدگی های نامنظم شما شدید یا همراه با علائم دیگری مانند درد شدید، خونریزی غیرطبیعی یا ترشح غیرمعمول است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

بهترین داروی گیاهی برای منظم شدن قاعدگی

پریودی که یک هفته زودتر می‌آید: طبیعی است؟

بسیاری از خانم‌ها نگران می‌شوند و از خودشان می‌پرسند: «آیا پریودی که یک هفته زودتر می‌آید، طبیعی است؟» به خصوص در سنین پایین، پریودی زودتر از موعد، کاملا طبیعی است. در ماه‌ها یا حتی سال‌های اولیه، قاعدگی می‌تواند نامنظم باشد. علت پریودی زودهنگام اغلب اوقات به سادگی عدم تعادل هورمونی است. با این حال، اگر این اتفاق به طور مکرر رخ می‌دهد، بهتر است برای بررسی علت آن به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید

دوره قاعدگی طبیعی معمولا ۲۸ روز طول می‌کشد، اما عوامل متعددی می‌توانند باعث شوند پریود شما زودتر از موعد برسد. این اتفاق اغلب نشانه‌ی یک عدم تعادل هورمونی جزئی است، اما دلایل دیگری هم مانند مشکلات تیروئید، استرس یا تغییر رژیم غذایی وجود دارد. 

دلایل پریودی زودهنگام چیست ؟

نگران نباشید! دلایل زیادی برای قاعدگی زودرس وجود دارد و همه آن‌ها کاملا طبیعی هستند. اختلالات قاعدگی، به خصوص در خانم‌های جوان، معمولا جای نگرانی ندارند. با این حال، برای اطمینان خاطر بهتر است به متخصص زنان مراجعه کنید. یائسگی نیز می‌تواند یکی از دلایل پریودی زودهنگام باشد. در ادامه، به ده مورد از مهم‌ترین دلایل پریودی زودرس اشاره می‌کنیم:

  • تغییر در رژیم غذایی یا برنامه ورزشی: رژیم غذایی و ورزش بر هورمون‌های شما تأثیر می‌گذارند و هورمون‌ها چرخه قاعدگی‌تان را کنترل می‌کنند. اگر به تازگی رژیم غذایی یا برنامه ورزشی جدیدی را شروع کرده‌اید، این ممکن است علت زودتر آمدن پریود شما باشد. به خصوص تمرینات شدید و سنگین می‌توانند بر چرخه قاعدگی تأثیر بگذارند. همچنین، افزایش یا کاهش وزن ناگهانی می‌تواند به طور جدی سطح هورمون‌های شما را تغییر دهد و چرخه قاعدگی‌تان را به هم بزند.

  • استرس: احساس استرس با تغییرات شیمیایی زیادی در بدن همراه است و یکی از دلایل رایج زودتر آمدن قاعدگی به شمار می‌رود. حتی استرس کوتاه‌مدت و اضطراب هم می‌توانند باعث عدم تعادل هورمونی شوند و به پریودی زودتر از موعد منجر شوند. اما به خاطر داشته باشید که استرس می‌تواند باعث دیرتر آمدن پریود هم بشود. این صرفا نشانه‌ای از واکنش بدن شما به اتفاقات زندگی‌تان است.

  • تغییر در روال زندگی: هر تغییر عمده‌ای در برنامه‌ی منظم شما (مسافرت، تعطیلات) می‌تواند منجر به تغییراتی در نحوه تنظیم هورمون‌های بدنتان شود. خواب هم همین‌طور است. اگر اخیراً تغییرات اساسی در برنامه خوابتان ایجاد کرده‌اید، این نیز می‌تواند بر هورمون‌هایی که چرخه قاعدگی شما را کنترل می‌کنند تأثیر بگذارد و باعث شود پریودتان زودتر از موعد برسد. این نوسانات به محض اینکه برنامه‌ی شما به حالت عادی برگردد، خودشان را تنظیم می‌کنند. با این حال، لازم به ذکر است که سبک زندگی نامنظم در درازمدت می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر بدن بگذارد.

  •  دوره‌ی پریودی در ابتدا منظم نیست

اگر به تازگی پریود شده‌اید، احتمالاً با چرخه‌های نامنظم مواجه می‌شوید. این کاملاً طبیعی است! بدن شما هنوز در حال آشنایی با هورمون‌هایی است که چرخه‌ی قاعدگی را کنترل می‌کنند. تنظیم شدن این چرخه گاهی تا یک سال طول می‌کشد. پس نگران نباشید اگر دوره‌ی پریودی‌تان یک هفته زودتر یا دیرتر از موعد باشد. اما به طور کلی، تا سن ۱۷ سالگی این چرخه باید تنظیم شود. در صورتی که تا آن زمان پریودی‌تان منظم نشد، برای مشورت با پزشک اقدام کنید.

  • لکه‌بینی اشتباه با پریودی

گاهی اوقات خونریزی زودهنگام، اصلاً پریودی نیست. اگر خونریزی زودرس و بسیار کم است، ممکن است فقط لکه‌بینی باشد. لکه‌بینی، خونریزی خفیف صورتی یا قهوه‌ای رنگی است که روی دستمال توالت یا لباس زیر دیده می‌شود. این لکه‌آلودگی به اندازه‌ای نیست که نیاز به استفاده از نوار بهداشتی یا تامپون داشته باشد. بسیاری از خانم‌ها در زمان تخمک‌گذاری (یعنی رها شدن تخمک از تخمدان) که درست در میانه‌ی چرخه‌ی قاعدگی – حدود دو هفته قبل از پریودی – اتفاق می‌افتد، دچار لکه‌بینی می‌شوند. برخی دیگر نیز درست قبل از پریودی، لکه‌بینی را تجربه می‌کنند.

  •  روش‌های پیشگیری هورمونی

استفاده از قرص‌های ضدبارداری یا IUD (نوعی وسیله‌ی داخل رحمی) با وارد کردن هورمون‌های مصنوعی به بدن، مانع از تخمک‌گذاری می‌شود. این روش‌های پیشگیری می‌توانند باعث تغییرات هورمونی در بدن خانم‌ها شوند که منجر به پریودی زودتر از موعد، قطع موقت پریودی، طولانی شدن دوره‌ی خونریزی یا حتی قطع کامل چرخه‌های قاعدگی شوند.

  •  سندروم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS)

این یک بیماری است که باعث تغییرات هورمونی در بدن خانم‌ها می‌شود و در نتیجه، علائم متعددی به وجود می‌آورد. از جمله‌ی این علائم می‌توان به چرخه‌های نامنظم پریودی، خونریزی کم یا زیاد، سندروم پیش از قاعدگی شدید و اختلالات تخمک‌گذاری اشاره کرد.

  •  اختلالات تیروئید

کم‌کاری تیروئید (کم‌کاری تیروئید هاشیموتو یا سایر التهابات) و پرکاری تیروئید (مانند بیماری گریوز Basedow یا ندول‌های تیروئید) باعث ایجاد مجموعه‌ای از علائم می‌شوند که می‌توانند منجر به چرخه‌های نامنظم پریودی و حتی پریودی زودتر از موعد شوند.

  •  آندومتریوز

رشد بافت داخلی رحم در خارج از رحم (آندومتریوز) می‌تواند باعث خونریزی‌های شدید و خونریزی بین سیکل‌های قاعدگی شود. این خونریزی‌ها را می‌توان به راحتی با پریودی اشتباه گرفت.

  •  بیماری‌های آمیزشی

برخی از بیماری‌های آمیزشی می‌توانند باعث تحریک دهانه‌ی رحم و رحم شوند. این تحریک می‌تواند منجر به خونریزی شود که به اشتباه با پریودی اشتباه گرفته می‌شود. در این موارد، علاوه بر خونریزی زودتر از موعد، ممکن است علائم دیگری مانند سوزش ادرار نیز وجود داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که موارد ذکر شده (منبع) تنها برخی از دلایل احتمالی برای پریودی زودتر از موعد هستند. در صورت نگرانی و یا داشتن هرگونه سؤالی، لطفاً با پزشک متخصص زنان مشورت کنید. او می‌تواند با بررسی دقیق شرایط‌تان، علت اصلی را تشخیص دهد و بهترین راهکار درمانی را برای شما در نظر بگیرد.

اگر در تهران زندگی می کنید به شما توصیه می کنیم که بخش خدمات طب سنتی کلینیک پارسانا را از دست ندهید و برای درمان انواع بیماری های شایع زنان با طب سنتی از ما مشاوره بگیرید. با تکمیل کردن فورم زیر یا فشردن دکمه تماس در سمت راست صفحه تلفن همراه تان همین حالا برای سلامتی خود قدم بر دارید.

همین حالا با فرم زیر برای رزرو وقت اقدام کنید تا ما با شما تماس بگیریم

نام و نام خانوادگی(Required)

نوشته‌های مشابه

2 پاسخ

    1. با سلام
      شنبه تا پنجشنبه: ساعت 9 الی 20
      لطفا برای اطلاع از پزشک مورد نظر، با شماره های درج شده تماس حاصل کنید یا با تکمیل فورم منتظر تماس ما باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *