ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ در تهران: روشی محبوب و درمانی که می‌تواند به آرامش و تسکین دردهای شما کمک کند. اگر در تهران زندگی می کنید و به دنبال مرکز تخصصی ماساژ سنگ داغ هستید، احتملا کلینیک ماساژ درمانی پارسانا با ارائه طیف وسیعی از انواع ماساژ درمانی توسط اساتید و ماساژورهای برجسته در تهران، مقصد نهایی شما باشد.مشاوره در مورد ماساژ درمانی برای شما رایگان است و می توانید با پر کردن فرم زیر و یا لمس دکمه تماس در سمت راست صفحه به جمع سلامت مراجعان ما بپیوندید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد ماساژ سنگ داغ بدانیم…

همین حالا با فرم زیر برای رزرو وقت اقدام کنید تا ما با شما تماس بگیریم

نام و نام خانوادگی(Required)

ماساژ با سنگ داغ چیست؟

در این نوع ماساژ، متخصص از سنگ‌های صاف و گرم بر روی نواحی مختلف بدن، به خصوص پشت، استفاده می‌کند. این سنگ‌ها گرما را به عضلات منتقل کرده و به کاهش تنش و درد کمک شایانی می‌کنند. سنگ‌های به‌کار رفته معمولا از جنس بازالت هستند، نوعی سنگ آتشفشانی غنی از آهن که خاصیت جذب و نگه‌داری گرما را دارد. ماساژ سنگ داغ به طور کلی می تواند به بهبود تحرک مفصل، بهبود گردش خون، افزایش تخلیه لنفاوی، کاهش افسردگی و اضطراب، کاهش تنش در عضلات و افزایش آگاهی بدن کمک کند.

در ماساژ سنگ داغ نحوه‌ی قرارگیری سنگ‌ها چگونه است؟

محل قرارگیری سنگ‌ها با توجه به عضلات و بافت‌هایی که نیاز به کار دارند، تعیین می‌شود. برای مثال، در صورت کمردرد، سنگ‌ها در امتداد ستون فقرات قرار می‌گیرند. سایر نقاط رایج شامل شکم، قفسه سینه، صورت، پا، پیشانی و کف دست می‌شوند.

مانند محل قرارگیری سنگ‌ها، تکنیک‌های ماساژ نیز بر اساس نیازهای خاص شما انتخاب می‌شوند. متخصصان اغلب از حرکات دایره‌ای، ورز دادن، کشیدن‌های بلند و لرزش استفاده می‌کنند. سنگ‌ها می‌توانند به تنهایی یا همراه با سایر تکنیک‌های ماساژ مانند ماساژ سوئدی به کار روند.

ماساژ سنگ داغ نی نی سایت

در ماساژ سنگ داغ درجه حرارت سنگ‌ها چقدر است؟

سنگ‌های بیش از حد داغ ممکن است باعث سوختگی شوند و سنگ‌های سردتر نیز اثر مطلوبی نخواهند داشت. انجمن ماساژ درمانی آمریکا توصیه می‌کند که برای گرم کردن سنگ‌ها فقط از آب استفاده شود. دمای آب باید بین ۴۳ تا ۵۴ درجه سانتی‌گراد (۱۱۰ تا ۱۳۰ درجه فارنهایت) باشد و آب به طور کامل روی سنگ‌ها را بپوشاند.

یکی از بهترین روش‌ها برای گرم کردن، استفاده از بخارگر مخصوص سنگ‌های ماساژ است. این وسیله شبیه آرام‌پز است و به شما امکان کنترل دمای آب را می‌دهد. با این حال، بهتر است برای اطمینان بیشتر از دماسنج مدرج نیز استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که باید بتوانید سنگ‌ها را به راحتی در دستانتان نگه دارید. در غیر این صورت، آن‌ها برای استفاده داغ هستند. هرگز از پدهای حرارتی یا تابه برای گرم کردن سنگ‌ها استفاده نکنید، زیرا این روش‌ها تنها سطح سنگ را گرم می‌کنند و نمی‌توانند مانند آب، گرما را به درون سنگ منتقل کنند.

تاریخ و ریشه ماساژ سنگ داغ چیست ؟

ریشه‌های ماساژ سنگ داغ را می‌توان در اعماق تاریخ، در طب سنتی هند باستان به نام آیورودا جستجو کرد. بر اساس این فلسفه کهن، سلامتی حاصل تعادل کامل جسم، ذهن و روح است و ماساژ با سنگ‌های گرم رودخانه، روشی ایده‌آل برای رسیدن به این تعادل به شمار می‌رفته است.

از حدود 4000 سال پیش، در سرزمین‌های شرق آسیا، استفاده از سنگ‌های داغ رواج یافته بود. ژاپنی‌ها از این سنگ‌ها برای گرم کردن شکم و بهبود گوارش استفاده می‌کردند، در حالی که در طب سنتی چین، از خواص درمانی سنگ‌های گرم برای تقویت عملکرد اندام‌های داخلی بهره می‌بردند.

در قاره آمریکا نیز، بومیان این سرزمین از سنگ‌های داغ در مراسم عرق‌گیری، برای التیام دردها و رفع گرفتگی عضلات استفاده می‌کردند. در هاوایی نیز از این سنگ‌های گرم برای افزایش گردش خون بهره می‌بردند.

اما نقطه عطفی در تاریخ ماساژ سنگ داغ، سال 1993 بود که شاهد معرفی تکنیکی به نام “لاستون تراپی” بودیم. این تکنیک، ماساژ با سنگ‌های داغ را به دنیای مدرن معرفی کرد و از آن زمان تاکنون، محبوبیت این روش درمانی در میان مردم به طور چشمگیری افزایش یافته است. منبع

ماساژ سنگ داغ شمال غرب تهران غرب

ماساژ سنگ داغ چه فوایدی دارد ؟

ماساژ سنگ داغ، همانطور که از نامش پیداست، نوع خاصی از ماساژ درمانی است که با استفاده از سنگ های گرم شده آتشفشانی انجام می شود. گرما بخش جدایی ناپذیر این ماساژ است و فواید بسیاری برای سلامتی شما به همراه دارد.

آرامش عمیق و کاهش دردهای عضلانی:

ترکیب گرما و تکنیک های ماساژ، به ویژه در نواحی دچار گرفتگی و درد، معجونی برای رهایی از خستگی و کوفتگی است. حرارت به افزایش جریان خون در این نواحی کمک کرده و روند بهبود را تسریع می بخشد. با گرم کردن گره های عضلانی قبل از ماساژ، آنها نرم تر شده و ماساژور به راحتی می تواند آنها را باز کند.

کاهش التهاب:

التهاب پاسخی طبیعی بدن برای مقابله با عفونت ها و ترمیم بافت های آسیب دیده است. اما گاهی اوقات، بدن بیش از حد به این حالت واکنش نشان می دهد که منجر به التهاب مزمن و بیماری های خود ایمنی می شود. خبر خوب این است که ماساژ سنگ داغ با خاصیت گرما و تکنیک های ویژه، به کنترل التهاب کمک شایانی می کند.

افزایش انعطاف پذیری:

خشکی مفاصل و گرفتگی عضلات، تحرک شما را محدود می کند. گرما و ماساژ با شل کردن و نرم کردن عضلات، انعطاف پذیری را افزایش داده و دامنه حرکتی را بهبود می بخشد. در نتیجه، درد کاهش یافته و حرکت برایتان آسان تر خواهد شد.

ماساژ سنگ داغ شهران جنت

بهبود گردش خون:

هم گرما و هم ماساژ، جریان خون را در بدن شما بهبود می بخشد. این امر به کاهش درد و التهاب کمک کرده و روند بهبودی را تسریع می کند.

کاهش استرس و اضطراب:

ماساژ سنگ داغ با گرما و فشار ملایم، باعث ترشح اندورفین در بدن می شود. اندورفین همان ماده شیمیایی طبیعی است که احساس سرخوشی و آرامش را به وجود می آورد. ماساژ به شما کمک می کند تا استرس و اضطراب را کنار گذاشته و احساس بهتری داشته باشید.

تقویت سیستم ایمنی:

استرس مزمن می تواند توانایی بدن شما را برای مبارزه با بیماری ها کاهش دهد. ماساژ سنگ داغ با کاهش استرس، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و آن را برای مقابله با بیماری ها آماده می سازد.

خواب بهتر:

تحقیقات نشان داده است که ماساژ سنگ داغ به دلیل کاهش استرس، تسکین درد و ترشح اندورفین، کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

ماساژ سنگ داغ نت برگ

ماساژ سنگ داغ برای چه کسانی مفید است؟

ماساژ سنگ داغ می تواند برای افراد مبتلا به طیف وسیعی از بیماری ها و شرایط مفید باشد، از جمله:

• اضطراب و افسردگی: گرمای سنگ ها و حرکات ملایم ماساژ به آرامش ذهن و کاهش استرس و اضطراب کمک می کند.
  • بیماری های خودایمنی: می تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از بیماری های خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید و لوپوس کمک کند.
  • سردردهای مزمن: می تواند به شل شدن عضلات گردن و سر و در نتیجه کاهش سردردهای میگرنی و تنشی کمک کند.
  • مشکلات گوارشی: می تواند به بهبود هضم و کاهش علائم سوء هاضمه و یبوست کمک کند.
  • آسیب های ورزشی: می تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از آسیب های ورزشی و تسریع روند بهبودی کمک کند.
  • خستگی: می تواند به رفع خستگی و افزایش سطح انرژی بدن کمک کند.
  • فیبرومیالژیا: می تواند به کاهش درد و سفتی عضلات ناشی از فیبرومیالژیا کمک کند.
  • بی خوابی: می تواند به آرامش ذهن و بدن و بهبود کیفیت خواب کمک کند.
  • ادم لنفاوی: می تواند به گردش سیستم لنفاوی و کاهش تورم ناشی از ادم لنفاوی کمک کند.
  • کمردرد: می تواند به شل شدن عضلات کمر و کاهش درد و اسپاسم عضلانی کمک کند.
  • اسپاسم عضلانی: می تواند به شل شدن عضلات و کاهش اسپاسم عضلانی کمک کند.
  • اسکلروز چندگانه: می تواند به کاهش درد و اسپاسم عضلانی و بهبود تحرک در افراد مبتلا به MS کمک کند.
  • آرتروز:می تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از آرتروز کمک کند.
  • درد بعد از عمل جراحی: می تواند به کاهش درد و بهبودی سریعتر بعد از عمل جراحی کمک کند (البته باید قبل از انجام ماساژ با پزشک خود مشورت کنید).
  • آسیب های ناشی از حرکات تکراری: می تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از آسیب های ناشی از حرکات تکراری مانند سندرم تونل کارپال کمک کند.
  • سیاتیک: می تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از سیاتیک کمک کند.

ماساژ سنگ داغ درمانی تهران

چه کسانی نباید ماساژ سنگ داغ دریافت کنند؟

ماساژ سنگ داغ برای اکثر افراد بی خطر است، اما در برخی موارد ممکن است مضر باشد. افراد مبتلا به شرایط زیر باید قبل از دریافت ماساژ سنگ داغ با پزشک خود مشورت کنند:

• سرطان: ماساژ سنگ داغ می تواند گردش خون را افزایش دهد و این امر ممکن است برای افراد مبتلا به سرطان مضر باشد.
  • اختلالات انعقادی خون: ماساژ سنگ داغ می تواند خطر خونریزی را در افراد مبتلا به اختلالات انعقادی خون افزایش دهد.
  • دیابت: ماساژ سنگ داغ می تواند قند خون را در افراد مبتلا به دیابت تحت تاثیر قرار دهد.
  • صرع: ماساژ سنگ داغ ممکن است باعث تشنج در افراد مبتلا به صرع شود.
  • بیماری قلبی: افراد مبتلا به بیماری قلبی باید قبل از دریافت ماساژ سنگ داغ با پزشک خود مشورت کنند.
  • افراد مبتلا به نوروپاتی: افراد مبتلا به نوروپاتی ممکن است در حین ماساژ سنگ داغ احساس درد یا سوزش کنند.
  • زنان باردار: زنان باردار باید قبل از انجام ماساژ سنگ داغ با پزشک خود مشورت کنند در هر صورت ما به زنان باردار پیشنهاد نمی دهیم.
  • کودکان: ماساژ سنگ داغ برای کودکان و پوست آن ها مناسب نمی باشد.
  • افراد مبتلا به پوکی استخوان: گرما می‌تواند خطر شکستگی استخوان را افزایش دهد.
  • افراد با جراحی‌های اخیر: افراد با جراحی‌های اخیر باید قبل از انجام ماساژ سنگ داغ با پزشک خود مشورت کنند.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی: افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس، بریدگی و آسیب دیدگی پوست ممکن است در حین ماساژ سنگ داغ احساس ناراحتی کنند.

ماساژ سنگ داغ غرب تهران