Search
Close this search box.

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی در تهران

ماساژ تایلندی در تهران: این ماساژ ترکیبی منحصر به فرد از فشار عمیق بر بافت‌های بدن، کشش عضلات و مفاصل و قرار دادن ملایم بدن در وضعیت‌های شبیه به یوگاست. همانند سایر ماساژها، این تکنیک به آرامش جسم و ذهن شما کمک می‌کند. مطالعات متعدد، فواید بالینی ماساژ تایلندی را تایید کرده‌اند، از جمله کاهش درد، بهبود تحرک مفاصل و رفع خشکی عضلات. اگر در تهران زندگی می کنید و به دنبال یک مرکز ماساژ تخصصی هستید احتمالا کلینیک ماساژ درمانی پارسانا با طیف وسیعی از انواع ماساژ توسط اساتید و ماساژورهای حرفه ای در تهران مقصد نهایی شما خواهد بود. مشاوره برای شما رایگان است و می توانید با تکمیل فرم زیر و یا لمس دکمه تماس در سمت راست صفحه به جمع سلامت مراجعان ما بپیوندید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد ماساژ تایلندی بدانیم…

همین حالا با فرم زیر برای رزرو وقت اقدام کنید تا ما با شما تماس بگیریم

نام و نام خانوادگی(Required)

ماساژ تایلندی چگونه انجام می‌شود؟

این ماساژ ریشه در هند باستان دارد و در طول زمان، با ورود به کشور تایلند، تکامل یافته و به شکل امروزی‌اش درآمده است. در حال حاضر، ماساژ تایلندی به عنوان شناخته‌شده‌ترین روش طب مکمل در تایلند، مورد تایید و نظارت وزارت بهداشت این کشور قرار دارد.

شباهت‌هایی میان ماساژ تایلندی و تکنیک‌های غربی مانند ماساژ سوئدی وجود دارد. در هر دو نوع ماساژ، از دست‌ها برای فشار و حرکت روی پوست و نرم کردن عضلات استفاده می‌شود. اما بر خلاف ماساژ غربی، ماساژ تایلندی شامل دستکاری و کشش بدن و قرار دادن آن در وضعیت‌های شبیه به یوگا است. همچنین، ماساژور از وزن بدن خود برای اعمال فشار درمانی استفاده می‌کند.

تفاوت دیگر ماساژ تایلندی با ماساژ غربی، انجام آن روی تشک، بر روی زمین است. برخلاف سایر ماساژها که فرد ماساژ گیرنده لباس خود را درمی‌آورد، در ماساژ تایلندی، فرد با لباس راحت روی تشک قرار می‌گیرد.

هنر باستانیِ رهایی انرژی

این ماساژ بر اساس مفهوم جالبی بنا شده است: بدن ما دارای ۱۰ خط انرژی اصلی است که به آن‌ها “سن” گفته می‌شود. این خطوط مسیر حرکت و انتقال انرژی در سراسر بدن هستند. اعتقاد بر این است که انسداد جریان انرژی می‌تواند منجر به اختلال عملکرد بدن، ناراحتی و درد شود.

ماساژ تایلندی با سه روش اصلی بر باز کردن و آزادسازی انرژی در این خطوط تمرکز دارد:

  • فشار عمیق و مؤثر: برای رهاسازی گره‌های عضلانی و بهبود گردش خون.
  • حرکات ملایم بدن: برای کشش و تحریک خطوط انرژی.
  • کشش‌های هدفمند: برای افزایش انعطاف‌پذیری و دامنه حرکتی مفاصل.

ماساژ تایلندی در شمال غرب تهران

ماساژ تایلندی چگونه است؟

شاید اولین تجربه این نوع ماساژ برایتان کمی عجیب به نظر برسد، چرا که با ماساژهای غربی که تا به حال داشته‌اید متفاوت است. در ماساژ تایلندی، نیازی به درآوردن لباس نیست. تنها کافی است لباس‌های راحت و گشاد مانند لباس‌های یوگا به تن داشته باشید.

در ابتدای جلسه، روی تشکی نرم به پشت دراز می‌کشید. سپس، ماساژدرمانگر با حرکات ماهرانه، بر روی بخش‌های مختلف بدن شما، به ویژه خطوط انرژی (سن) تمرکز می‌کند. معمولاً ماساژ از پاها شروع شده و به تدریج به سمت بالا، یعنی ساق پا، تنه، شانه‌ها، بازوها و دست‌ها پیش می‌رود.

در طول ماساژ، ماساژدرمانگر از فشار ملایم دست‌ها و وزن بدن خود برای رهاسازی گره‌های عضلانی استفاده می‌کند. او همچنین بدن شما را به صورت ملایم به حالت‌های شبیه به یوگا درآورده و به کشش عضلات و مفاصل می‌پردازد. در ادامه، ممکن است به پهلوها و در نهایت به شکم شما برگردانده شوید و ماساژ از پا به سمت شانه‌ها تکرار شود.

ماساژ تایلندی چه فوایدی دارد ؟

1. افزایش انعطاف‌پذیری عضلات و بدن:

این ماساژ با حرکات کششی ملایم و فشار عمیق، به افزایش دامنه حرکتی مفاصل و عضلات شما کمک می‌کند. این امر می‌تواند به نوبه خود، انعطاف‌پذیری بدن شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد و خطر آسیب‌دیدگی در حین فعالیت‌های فیزیکی را کاهش دهد.

2. بهبود عملکرد ذهن:

استرس و اضطراب مزمن می‌توانند تأثیر منفی بر عملکرد شناختی شما داشته باشند. ماساژ تایلندی با تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک، به آرامش ذهن شما کمک می‌کند و به شما در تمرکز بهتر، افزایش حافظه و تقویت خلاقیت یاری می‌رساند.

3. کاهش سطح کورتیزول:

هورمون کورتیزول، هورمون استرس نامیده می‌شود. افزایش سطح کورتیزول می‌تواند منجر به مشکلات متعددی از جمله افزایش وزن، فشار خون بالا و ضعف سیستم ایمنی بدن شود. ماساژ تایلندی با کاهش سطح کورتیزول، به شما در مدیریت استرس و ارتقای سلامت کلی بدن کمک می‌کند.

4. بهبود گردش خون در بدن:

این ماساژ با حرکات فشاری و کششی، به افزایش جریان خون در بدن شما کمک می‌کند. این امر می‌تواند به اکسیژن‌رسانی بهتر به عضلات و اندام‌های شما منجر شود و به دفع سموم از بدن شما کمک کند.

ماساژ تایلندی غرب تهران

5. رفتار درمانی کودکان اوتیسم:

تحقیقات نشان داده است که این نوع ماساژ می‌تواند به عنوان یک روش درمانی مکمل برای کودکان مبتلا به اوتیسم مفید باشد. این ماساژ می‌تواند به کاهش اضطراب، بهبود رفتارهای اجتماعی و افزایش مهارت‌های ارتباطی در این کودکان کمک کند.

6. لمس بدن: یک راه حل آرامش‌بخش:

لمس درمانی، بخش اساسی ماساژ تایلندی است. این امر می‌تواند به آزادسازی هورمون اکسی توسین، که به عنوان “هورمون عشق” شناخته می‌شود، کمک کند. اکسی توسین، احساس آرامش و پیوند عاطفی را در شما تقویت می‌کند و به کاهش اضطراب و درد کمک می‌کند.

7. برنامه ریزی مجدد ذهن:

این نوع ماساژ با تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک، به شما کمک می‌کند تا از حالت “جنگ یا گریز” خارج شوید و به حالت “آرامش و هضم” وارد شوید. این امر می‌تواند به شما در رها کردن افکار منفی و برنامه ریزی مجدد ذهن برای تمرکز بر آرامش و شادی کمک کند.

بهترین مرکز ماساژ تایلندی در تهران

8.کاهش درد:

تحقیقات نشان داده است که این نوع ماساژ می تواند برای برخی از عارضه ها، مانند کمردرد، به کاهش درد کمک کند. در یک مطالعه، اثربخشی ماساژ تایلندی با تحرک مفصل (یک روش درمانی دستی برای بهبود دامنه حرکت و کاهش درد) مقایسه شد. نتایج این مطالعه نشان داد که ماساژ تایلندی در کوتاه مدت به اندازه تحرک مفصل در کاهش درد و ناتوانی ناشی از کمردرد مزمن مؤثر بوده است.

تحقیق دیگری به بررسی تأثیر ماساژ تایلندی بر سندرم درد میوفاسیال (MPS) پرداخت. این عارضه با درد عضلانی، چه کوتاه مدت و چه مزمن، مشخص می شود و می تواند به صورت موضعی یا ارجاعی ظاهر شود، به این معنی که درد در ناحیه ای غیر از محل اصلی آن احساس شود.

این مطالعه نشان داد که ماساژ تایلندی بر افرادی که در ناحیه بالایی پشت دچار MPS هستند، تأثیر مثبتی داشته است. همچنین ماساژ تایلندی باعث کاهش کلی درد میوفاسیال در کل بدن شد.

9.کمک به کاهش دردهای مزمن:

درد مزمن یک مسئله پیچیده با علل و عوامل خطر متعدد است. با این حال، برخی تحقیقات نشان می دهد که ماساژ تایلندی ممکن است به مدیریت برخی موارد دردهای مزمن کمک کند. بررسی مطالعات نشان داد که ماساژ تایلندی می تواند به مدت 15 هفته به کاهش درد در افراد مبتلا به درد مزمن کمک کند. محققان بر این باورند که برای درک بهتر این اثر و تعیین اثرات بالقوه بلندمدت ماساژ تایلندی بر درد مزمن، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

ماساژ تایلندی برای لاغری

10.بهبود سلامت روان:

این نوع ماساژ مانند سایر انواع ماساژ، می تواند باعث آرامش بیشتر و تعادل عاطفی شود. تحقیقات نشان داده است که این نوع ماساژ همچنین می تواند بر سلامت روان تأثیر داشته باشد. به عنوان مثال، مطالعات نشان داده اند که ماساژ تایلندی می تواند اضطراب و استرس را کاهش دهد، در حالی که برخی مطالعات دیگر نشان داده اند که ممکن است علاوه بر اضطراب، باعث کاهش افسردگی نیز شود.

11.بهبود عملکرد عضلات پس از سکته مغزی:

این نوع ماساژ ممکن است برای افرادی که سکته مغزی کرده اند مفید باشد. به عنوان مثال، یک مطالعه فیزیوتراپی را با ماساژ تایلندی برای درمان بیماران سکته مغزی مقایسه کرد. این تحقیق نشان داد که ماساژ تایلندی به اندازه فیزیوتراپی در کاهش اسپاسم عضلانی (سفتی عضلات) و بهبود عملکرد کلی عضلات مؤثر است. همچنین ماساژ تایلندی توانست کیفیت زندگی این بیماران را بهبود بخشد. منبع

ماساژ تای

12.کاهش علائم مجاری ادراری:

برخی تحقیقات نشان داده اند که این نوع ماساژ ممکن است به کاهش علائم مرتبط با برخی اختلالات مجاری ادراری کمک کند.

یک مطالعه به بررسی علائم پایین دستگاه ادراری در مردان مسنی که دچار هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) بودند، پرداخت. BPH وضعیتی است که در آن پروستات بزرگ می شود و باعث مشکلات ادراری، فشار و ناراحتی می شود. این مطالعه نشان داد که ماساژ تایلندی علائم این مردان را کاهش داده است و با دارویی به نام تامسولوسین که اغلب برای درمان مشکلات مجاری ادراری ناشی از بزرگ شدن پروستات تجویز می شود، قابل مقایسه است.

همانطور که ملاحظه کردید، این نوع ماساژ فواید بسیاری برای سلامتی جسم و ذهن دارد. اگر به دنبال روشی طبیعی برای کاهش درد، بهبود انعطاف پذیری، کاهش استرس و اضطراب و یا ارتقاء سلامت کلی خود هستید، ماساژ تایلندی را حتما امتحان کنید.

قبل از ماساژ تایلندی باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

  • قبل از انجام ماساژ تایلندی، حتماً با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر از بیماری‌های خاصی رنج می‌برید.
  • برای یافتن یک ماساژور باتجربه و ماهر، تحقیق کنید و از دوستان و آشنایان خود سوال کنید.
  • در طول ماساژ، در مورد هر گونه احساس ناراحتی یا درد به ماساژور خود اطلاع دهید.
  • بعد از ماساژ، به بدن خود زمان کافی برای ریکاوری و هیدراتاسیون بدهید.

ماساز تایلندی نی نی سایت

آیا ماساژ تایلندی عوارض دارد؟

با اینکه این نوع ماساژ به طور کلی روشی ایمن در نظر گرفته می شود، اما لازم است نکاتی را مد نظر داشته باشیم. همانند هر روش درمانی دیگری، در برخی موارد ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ای به همراه داشته باشد. خوشبختانه، تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام نشده است، اما با رعایت نکات ساده می توان از بروز هر گونه مشکل احتمالی پیشگیری کرد.

مهمترین نکته این است که اگر بیماری خاصی دارید، حتما قبل از گرفتن ماساژ تایلندی با پزشک خود مشورت کنید. برای مثال، حرکت و فشار ناشی از این نوع ماساژ ممکن است باعث افزایش ضربان قلب شود که در صورت داشتن مشکلات قلبی، می تواند خطرناک باشد. همچنین، اگرچه احتمال کمی وجود دارد، اما فشار یا کشش بیش از حد ممکن است منجر به کشیدگی عضلات یا حتی آسیب نخاعی شود. به همین دلیل، انتخاب یک ماساژور با تجربه و دارای گواهینامه معتبر بسیار اهمیت دارد. در کلینیک پارسانا، ما با بهره مندی از متخصصین مجرب و خوشنام، اطمینان خاطر از یک ماساژ اصولی و ایمن را به شما عزیزان هدیه می دهیم.

در خاتمه، فراموش نکنید که برقراری ارتباط با ماساژور خود در حین انجام کار نیز بسیار مهم است. هر گونه احساس درد یا ناراحتی را به او اطلاع دهید تا فشار و حرکات را متناسب با شرایط شما تنظیم کند. امیدوارم با رعایت این نکات ساده بتوانید از فواید بی نظیر ماساژ تایلندی بهره مند شوید و لحظاتی سرشار از آرامش و سلامتی را برای خود به ارمغان آورید.

آماده‌ی تجربه‌ای جدید هستید؟

امیدوارم این توضیحات اولیه، شما را با ماساژ تایلندی آشنا کرده باشد. کلینیک ماساژ درمانی پارسانا با بهره‌مندی از ماساژدرمانگران مجرب و فضایی آرامش‌بخش، تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. پس اگر  در تهران به خصوص غرب تهران و شمال غرب تهران هستید و به دنبال رهایی از خستگی، بهبود انعطاف‌پذیری و تجدید قوای جسمانی هستید، کلینیک پارسانا را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.